På stickorna

Jag har ungefär arton miljoner saker att balansera just nu, de flesta skolrelaterade. Då behövs en riktig njutstickning.

Detta är Breathing Space, designad av Veera Välimäki. En tröja som inledningsvis stickas som en vanlig raglan, men sedan blir det snurrigt – förkortade varv gör att de horisontella ränderna liksom vrider sig runt brösten och fortsätter diagonalt över resten av tröjan. Rolig design och jättebra mönster.

Garnerna är också mycket mycket bra. Det specklade garnet är Twisted Merino i färgen Squashed Grape White från Fru Valborg. Bilden gör det inte rättvisa, men det är vitt med rosa och svarta fläckar och är ljuvligt. Det mörkblå är Malabrigos sockgarn i färgen Cote d’Azur, som jag fick som lön/tack när jag skrev för sticktidningen Avmaskat. Också ett väldigt trevligt garn. Överväger att begära garn i lön från alla framtida arbetsgivare.

(Okej, googlade nyss hur mycket garn en genomsnittlig psykologlön skulle motsvara och fick lägga mig ner lite)

(Det är sjukt mycket)

(337 nystan ungefär)

(337 NYSTAN!!!)

… okej, jag har återhämtat mig någorlunda nu. Sammanfattningsvis: bra mönster, bra garn, bra projekt. Jag kommer förmodligen hitta något sätt att förstöra alltihop men tänker ha roligt så länge det varar.

 

 

……………
337 FUCKING NYSTAN?!?!?

Kommentera

